Medycyna estetyczna-Fakty i mity
03.09.2019

Choć medycyna estetyczna od dobrych kilku lat cieszy się dużym zainteresowaniem, to wciąż niewiele wiemy na jej temat. Wraz z zyskaniem popularności wokół zabiegów oferowanych przez kliniki medycyny estetycznej narosło wiele mitów, z którymi postaramy się dzisiaj rozprawić.

Mit: Zabiegi medycyny estetycznej przeznaczone są dla osób w dojrzałym wieku
Zabiegi estetyczne przeznaczone są dla osób w każdym wieku! Wśród szerokiej oferty znajdziemy szereg metod zabiegowych stanowiących świetną profilaktykę przeciwstarzeniową, a należą do nich m.in. peelingi medyczne, mikrodermabrazja, mezoterapia czy zabiegi z wykorzystaniem kwasu hialuronowego. Osobom, które ukończyły 30. rok życia, rekomendujemy zapisanie się na jeden z wymienionych powyżej zabiegów nawilżających, regenerujących i odmładzających skórę. Wiele młodych osób decyduje się również na zabiegi wyszczuplające i modelujące sylwetkę, np. na lipolizę iniekcyjną.

Mit: Zabiegi medycyny estetycznej to domena kobiet
Mężczyźni coraz większą wagę przywiązują do swojego wyglądu zewnętrznego, dlatego twierdzenie, że zabiegi estetyczne przeznaczone są tylko dla kobiet, trudno uznać za prawdę. Obecnie panowie coraz chętniej korzystają z zabiegów oferowanych przez kliniki medycyny estetycznej, mających na celu poprawę ich wyglądu i wyeliminowania szeregu problemów natury estetycznej, np. trądziku.

Mit: Medycyna estetyczna oferuje tylko zabiegi odmładzające
Zabiegi odmładzające, mające na celu redukcję zmarszczek i przywrócenie skórze jędrnego, młodzieńczego wyglądu, to tylko jedna z wielu gałęzi medycyny estetycznej. Spośród wielu zabiegów znajdziemy też takie, które rozprawiają się z szeregiem zmian chorobowych, takich jak: blizny, przebarwienia, rozstępy czy rozszerzone naczynka krwionośne. Oprócz tego, w ofercie prowadzonej przez nas Kliniki Medycyny Estetycznej można znaleźć szereg propozycji zabiegów modelujących i wyszczuplających sylwetkę oraz redukujących cellulit.

Mit: Zabiegi są bolesne
Zabiegi estetyczne są mocno zróżnicowane. Odczucia bólowe w dużej mierze uzależnione są od indywidualnej wrażliwości na ból danego pacjenta, a także inwazyjności konkretnego zabiegu. Medycyna estetyczna oferuje zabiegi całkowicie bezbolesne, ale też takie, które mogą powodować lekki dyskomfort, a czasem nawet ból. Trzeba jednak podkreślić, że przed przystąpieniem do większości zabiegów, w celu zmniejszenia ewentualnych doznań bólowych, stosuje się znieczulenie miejscowe.

Mit: Zabiegi z zakresu medycyny estetycznej niosą za sobą ryzyko wielu powikłań
Faktem jest, że zabiegi estetyczne mogą nieść za sobą ryzyko powikłań, dlatego jeśli decydujemy się na zabieg medycyny estetycznej, wybierzmy certyfikowaną klinikę, w której pracują doświadczeni lekarze i wykwalifikowani kosmetolodzy. Wówczas będziemy mieć pewność, że zabieg zostanie wykonany z zachowaniem wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa, a zatem ryzyko ewentualnych skutków ubocznych, zostanie zredukowane do minimum.

Liczymy na to, że dzisiejszym wpisem udało nam się obalić wszystkie mity krążące wokół zabiegów medycyny estetycznej.