Leczenie grzybicy

Grzybica to efekt zakażenia jednym z rodzajów grzybów. Może dotyczyć skóry, np. grzybica paznokci, lub błon śluzowych, np. grzybica pochwy.
Rozwojowi grzybicy sprzyjają m.in. niedobory witamin albo przewlekłe choroby.
Zdecydowana większość grzybów jest dla zdrowych osób zupełnie niegroźna lecz niektóre gatunki bytują na naszej skórze, a nawet wchodzą w skład naturalnej flory organizmu. Jednak w pewnych okolicznościach mikroorganizmy te mogą wywoływać infekcje określane jako grzybice.

• częste swędzenie skóry
  • stany zapalne
  • nieprzyjemny zapach
  • świąd
  • pękanie skóry
  • wykwity skórne
  • biały nalot

Ponieważ w zwalczaniu tak złożonej choroby konieczne jest stosowanie różnych technik zaleca się leczenie pacjentów „systemem skojarzonym” polegającym na łączeniu kuracji i zabiegów medycznych oraz odpowiednią pielęgnacją chorej skóry. Metoda leczenia dobierana jest indywidualnie dla każdego pacjenta. Celem takiej terapii jest likwidacja objawów choroby. Jeśli zachodzi konieczność lekarz kieruje pacjenta do laboratorium w celu wykonania odpowiednich badań.

Efektem kuracji jest wyleczenie zmian skórnych.