Jak skutecznie leczyć migrenę ?
05.07.2019

Bóle migrenowe nie dają Ci spokoju ? Sprawdź co proponujemy !

Toksyna botulinowa znajduje szerokie zastosowanie w medycynie estetycznej, zarówno odmładzające , jak i lecznicze . Jednym z nich jest leczenie migreny , będące dość nową metodą terapii , uznaną za najskuteczniejszy sposób leczenia przewlekłego bólu migrenowego . To rozwiązanie ma coraz więcej zwolenników , głównie dlatego , że przy silnych bólach środki przeciwbólowe często są nieskuteczne . Wtedy jedynym rozwiązaniem jest leczenie migreny toksyną botulinową .

Co to jest migrena?

Migrena to przewlekła dolegliwość objawiająca się jednostronnym , pulsującym oraz intensywnym bólem głowy trwającym od 4 nawet do 72 godzin . Najczęściej towarzyszą jej również takie symptomy jak : światłowstręt , nadwrażliwość na zapachy i dźwięki , a także nudności i wymioty . U niektórych osób przed wystąpieniem napadu migrenowego pojawia się tzw . aura , tj. zespół objawów zwiastujących nadejście migreny . Wśród nich wymienia się zaburzenia widzenia , równowagi , czucia czy słuchu .

Bóle migrenowe zróżnicowane są pod kątem stopnia nasilenia i częstotliwości ich występowania. Dolegliwości bólowe często nasilają się pod wpływem wysiłku fizycznego , stresu , a u kobiet , także w czasie owulacji i miesiączki .

Migrena częściej występuje u kobiet niż u mężczyzn , znacznie ograniczając ich codzienne funkcjonowanie oraz obniżając jakość życia . Na szczęście istnieje nowoczesny, skuteczny i bezpieczny sposób , który doskonale sobie radzi z przewlekłym bólem migrenowym , a jest nim zabieg z wykorzystaniem toksyny botulinowej .

Leczenie migreny toksyną botulinową

Sposobów na łagodzenie migreny jest naprawdę wiele , jednak wybór konkretnej metody zależy od nasilenia objawów i indywidualnych potrzeb pacjenta . Jedną z metod, uznawaną obecnie za najskuteczniejszy sposób leczenia migreny przewlekłej , jest wykorzystanie mechanizmu działania toksyny botulinowej , czyli jadu kiełbasianego , będącego silnie działającą , naturalną toksyną wytwarzaną przez bakterie beztlenowe Clostridium botulinum . Botoks początkowo stosowano w neurologii , celem leczenia dystonii , tj. kręczu karku i kurczu powiek , a dopiero później w medycynie estetycznej – do redukcji zmarszczek mimicznych . Z czasem zauważono, że toksyna botulinowa , poza działaniem porażającym mięśnie , wykazuje również właściwości przeciwbólowe .

Leczenie migreny botoksem polega na zaaplikowaniu preparatu z toksyną botulinową w mięśnie , które uciskają i podrażniają nerwy będące odpowiedzialne za napady migrenowe . Odpowiednio dobrane dawki preparatu wstrzyknięte do mięśni mimicznych , których skurcz wywołuje napady migreny , zapobiega ich występowaniu . Zabieg trwa kilkanaście minut, jest całkowicie bezpieczny i w zasadzie bezbolesny , nie wymaga podawania znieczulenia, a bezpośrednio po jego zakończeniu można powrócić do normalnej aktywności .

Efekty leczenia migreny botoksem

Pierwsze efekty zabiegu w postaci zablokowania zakończeń nerwowych , a co za tym idzie zniesienia bólu , zauważalne są już po około 7-14 dniach od jego przeprowadzenia . Rezultaty utrzymują się nawet od 3 do 6 miesięcy . W tym okresie pacjent obserwuje wyraźny spadek napięcia mięśniowego, a dokuczliwe bóle całkowicie ustępują lub zmniejsza się ich nasilenie i częstotliwość .

Trzeba dodać , że dodatkowym rezultatem zabiegu jest redukcja zmarszczek mimicznym w miejscu podania preparatu . Kolejny zabieg można przeprowadzić w momencie nawrotu objawów , jednak nie wcześniej niż 3 miesiące od przeprowadzonego wcześniej zabiegu .

Jeśli chcesz zapomnieć o bólach oraz uciążliwych napadach migrenowych skorzystaj z leczenia migreny botoksem .

W dzisiejszych czasach, kiedy medycyna estetyczna jest bardzo rozwinięta, nie warto cierpieć i zamykać się w domu z powodu bólu . Trzeba jednak zrobić pierwszy krok, zapisać się na konsultację i cieszyć się nowym lepszym życiem. Bez bólu i zbędnych ograniczeń !

Zadzwoń +48 888 264 686 albo napisz : biuro@lenartowiczclinic.pl