Leczenie trądziku

Trądzik jest jednym z najczęstszych schorzeń dermatologicznych. Nieleczony trądzik może mieć przewlekły przebieg i pozostawić trwałe ślady takie jak blizny, przebarwienia a nawet zaburzenia emocjonalne.
Występowanie trądziku może mieć klika przyczyn (nadmiar produkcji łoju, nadmierne rogowacenie, namnażanie się bakterii).
Wskazane jest aby jego leczenie należy rozpocząć jak najwcześniej ponieważ w zaawansowanym stadium pozostawia trwałe ślady.

• zaskórniki (zmiany niezapalne)
  • grudki
  • krostki
  • zmiany ropne

W zwalczaniu tak złożonej choroby konieczne jest stosowanie różnych technik dlatego zaleca się leczenie pacjentów tzw. „systemem skojarzonym”. Polega on na połączeniu kuracji i zabiegów medycznych z kosmetycznym
oczyszczaniem i odpowiednią pielęgnacją skóry. Metoda leczenia dobierana jest indywidualnie dla każdego pacjenta. Celem takiej terapii jest unormowanie produkcji łoju ( ale nie odtłuszczenie skóry), zapobieganie reakcjom zapalnym i tworzeniu się ewentualnych blizn. Po zlikwidowaniu stanu zapalnego i udrożnieniu gruczołów, problemem mogą być blizny potrądzikowe, w których leczeniu  pomocne są zabiegi mikrodermabrazji oraz peelingi medyczne, które pomagają spłycić blizny i zlikwidować przebarwienia.

Efektem przeprowadzonej kuracji jest wyciszenie zmian trądzikowych-krostek, grudek i wykwitów ropnych, następuje również zmniejszenie łojotoku skóry i wygładzenie ewentualnych blizny potrądzikowych.