TOKSYNA BOTULINOWA ↓

Leczenie nadpotliwości

Nadmierna potliwość to problem, który możemy w pewien sposób zahamować, blokując czynność gruczołów potowych przy pomocy toksyny botulinowej i jest to sposób  przynoszący bardzo dobre rezultaty. Za pomocą jednego zabiegu można zlikwidować przykrą dolegliwość nawet na kilka miesięcy. Należy pamiętać, że nie leczy ona przyczyn nadmiernego pocenia się, a jedynie usuwa objawy, lecz dopóki nie dysponujemy inną metodą, ta wydaje się obecnie najlepsza.

Leczenie nadpotliwości - wskazania

• nadmierna potliwość dłoni
  • nadmierna potliwość stóp
  • nadmierna potliwość pach

Leczenie nadpotliwości - przeciwwskazania

• choroby przewodnictwa nerwowo-mięśniowego
  • karmienie piersią
  • czynne choroby autoimmunologiczne

Leczenie nadpotliwości - przebieg zabiegu

Leczenie nadpotliwości pod pachami, na dłoniach czy innych miejscach, polega na podaniu płytko śródskórnie pewnej ilości toksyny botulinowej na określonej powierzchni.

Dla większości ludzi zabieg ten może wiązać się z niewielkim dyskomfortem. Czasem usuwanie nadpotliwości u ludzi wrażliwych bólowo pod pachami, na rękach czy stopach wymaga zastosowania maści znieczulającej. Po iniekcji niewielkiej dawki toksyny botulinowej dochodzi do blokady działania nerwów, które zaopatrują gruczoły wydzielania zewnętrznego. To zapobiega wydzielaniu przez nie potu.

Leczenie nadpotliwości - efekt

Po zabiegu objawy nadmiernej potliwości ustępują. Efekt jest widoczny po kilkunastu dniach i zwykle trwa od kilku miesięcy do roku. Okolica poddana zabiegowi staje się zupełnie sucha, a pacjent podczas okresu działania botuliny nie musi używać specjalnych dezodorantów czy kremów.

Zapraszamy na leczenie nadpotliwości do naszej kliniki - Katowice, ul. Zabrska 7/1.